Дошкільний навчальний заклад ясла-садок №18 "Росинка"
Воскресенье, 19.08.2018, 18:15



Приветствую Вас Гость | RSS
[ Главная ] [ Регистрация ] [ Вход ]
Форма входа

Меню сайта

Наш опрос
Оцените работу воспитателя.
Всего ответов: 123

Новости дня

Статистика

Онлайн всего: 1
Левых: 1
В теме: 0

Главная » 2017 » Ноябрь » 19 » «Сенсорне виховання дітей раннього віку»
12:38
«Сенсорне виховання дітей раннього віку»

Сенсорне   виховання  дітей дуже різноманітне. Воно містить у собі ознайомлення з ознаками і властивостями предметів, знайомство з величиною, фактурою, смаком, звучанням, формою, орієнтування в часі. І це ще не весь список.

    Як же має бути поставлено  виховання  дітей щоб вони отримували правильно  сенсорний  розвиток? У якій формі, в яких обсягах, як часто?

     Сенсорний  розвиток дитини відбувається як на спеціальних заняттях, так і в повсякденному житті. Причому в повсякденному житті дитині, на рівні з власним досвідом, потрібні коментарі дорослого. Дорослий повинен звернути увагу малюка, залучити його, дати завдання, орієнтоване на  сенсорний  розвиток.

    Для того, щоб планомірно й систематично здійснювати  сенсорне   виховання  дитини в родині, необхідно знати основні принципи  побудови  спілкування з дітьми:

     1.   Допитливі діти ростуть у допитливих батьків. Не піддавайтеся ілюзії, що ви все про все вже знаєте. Відкривайте світ разом з  вашим малюком.

     2.   Розмовляйте  з дитиною - спочатку називаючи навколишні  предмети, пізніше - дії , ознаки й властивості предметів, пояснюйте навколишній світ і формулюйте закономірності, міркуйте вголос, обґрунтовуйте свої  судження.

     3.   Задавайте дитині  якнайбільше   питань.

     4.   Завжди уважно вислухуйте  міркування дитини й ніколи не іронізуйте над ними. Поважайте її інтелектуальну працю.

     5.   Відшукуйте  й приносьте додому цікаві речі, книги, історії. Ділиться цим з дитиною. Нехай вона  не все й не відразу зрозуміє: розвиваюче спілкування  - це завжди небагато спілкування "навиріст".

      6.   По можливості , багато подорожуйте з дитиною.

      7.   Запрошуйте в будинок цікавих людей, при спілкуванні з ними не відправляйте дитину "пограти в сусідній кімнаті".

       8.   Ходіть з дитиною в музеї.

       9.   Проводьте спільні спостереження й досліди.

      10.   Емоційно  підтримуйте  дослідницьку діяльність дитини. Заохочуйте її ініціативу й самостійність. Створюйте  умови для реалізації її задумів.

      11.  Зробіть  свої захоплення предметом спілкування з дитиною.

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ ПО СТВОРЕННЮ ПРЕДМЕТНО-РОЗВИВАЮЧОГО СЕРЕДОВИЩА В РОДИНІ

Для дітей 1,5 - 2,5 роки.

   У цей період для пізнавального розвитку  дитини вирішальне значення має багатство навколишнього його середовища:

Бажано, щоб дитину оточували іграшки з різних матеріалів - дерева, каменю, глини, металу, різних по фактурі тканин і т.п., причому  перевагу  бажано  віддавати природним матеріалам  і об'єктам;

Велике значення в цьому віці  мають ігри з піском і водою, коли дитина має можливість пересипати й переливати з однієї ємності в іншу;

Різні рухливі іграшки;

Іграшки для побудови ряду по зростанню-убуванню: пірамідки,  мотрійки й т.д.;

Іграшки, у яких використовуються  різні принципи  звучання;

Конструктори й мозаїка;

Різноманітні образотворчі матеріали: папір різної  фактури, щільності й кольору, пластилін, віск, фарби, олівці, фломастери, крейди й т.д.

Іграшки контрастних розмірів.  

Іграшки різної форми (круглі, кубічні),

Ємності, з якими можна  робити  прямі й зворотні дії : покласти-дістати, насипати-висипати й т.д.

Книги з великими предметними картинками.

Гойдалка, стрибунці, м’які модулі

Саморобні свистячі, шумові, що гримлять, скриплячі, шурхотливі предмети.

Це можуть бути:

-  банки з-під кави, чаю, соків, наповнені  горохом, кісточками,  фантиками, піском, скріпками, ґудзиками й т.д.

- шарудливі мітелки з обрізків магнітофонної стрічки, паперу,  полиетилена й т.п.

- брязкальця  з нанизаних на дріт ґудзиків, пластмасових і металевих намистин, дзвіночків і т.п.

- намиста з  ягід горобини, скачаних фантиків, ґудзиків, кісточок, горіхів, жолудів, каштанів і т.д.

- шурхотливі при терті друг об друга ялинкові шишки, обгортковий папір,  морські раковини, що шумлять, палички різної товщини з дерева різних порід.

- перевернені дитячі формочки, відерца,

- свистки й сопілочки із глини й дерева.

    Найважливіше  для батьків - створити вдома для дитини таке середовище, що буде сприяти самостійному розвитку маляти. Зовсім не обов'язково купувати дітям дорогі посібники, витрачати масу часу на їхнє виготовлення, досить самих доступних підручних матеріалів.

Пропонуємо Вам найпростіші  варіанти  сенсорних  ігор.

 

     1. "Білизна на мотузці".

Запропонуйте дитині розвісити хусточки, ганчірочки й т.д. на мотузку, закріпити прищіпками. Можна просто прикріпити прищіпки на мотузочку по кольорам, розмірам, формі, пересувати їх як кісточки на рахівницях, порахувати скільки червоних, синіх і т.д.

 

     2. "Веселі прищіпки".

 Прикріпить прищіпки дитині на одяг і запропонуйте їх зняти. Можете прикріпити прищіпки собі на одяг. Діти із задоволенням будуть грати в цю гру.

 

     3. "Раз прищіпка, два прищіпка..."

 Приготуйте картонні силуети сонечка, їжачка, ялинки, соняшника, деревця, квіточки й т.д. Дитина повинна за допомогою прищіпок зробити проміннячка сонечку, голки їжачкові й т.д.

 

     4. "Попелюшка"

 Приготуйте порожні ємності й нехай дитина сортує квасолю, горох, боби. Точно так можна сортувати великі ґудзики по кольорам, по кількості дірочок і т.д.

 

   

 5. "Чарівні картинки"

 На картонку насипати тонким шаром крупу, наприклад, манну, дитина пальчиком може малювати по крупі будь-які картинки або просто крапки, доріжки й т.д.

 

     6. "Сухий басейн"

 У будь-яку ємність, наприклад: таз, каструлю, чашку й т.д. помістіть пластмасові кришки від пляшок. Діти можуть просто шарудіти кришками, опускаючи в тазик руки, можна запропонувати дитині відшукати серед кришок сюрприз (цукерку, іграшку). Розсипте кришки на килимі й запропонуєте дитині зібрати всі червоні, потім сині й т.д. кришки. Запропонуйте побудувати із кришок доріжку на кухню або до дивана. Побудувати башточку. Розкласти кришки по кольорам в окремі ємності. Надалі  можна використати ці кришки для навчання лічбі й читанню, досить наклеїти на кришки цифри, букви, математичні знаки.

 

     7. "Розумні палички"

Для гри можна використати рахункові палички, або звичайні гілочки. Можна викладати з них доріжку, парканчик, ялинку й т.д.

 

      8. "Різнобарвні стрічечки"

 До круглих паличок прикріпити різнобарвні стрічечки й накручувати стрічки на палички. Можна прикріплювати до цих стрічок прищіпки по кольорам.

 

      9. "Казкова картинка"

 На картоні зробити силует будиночка, з кольорового картону вирізати для цього будиночка дах, вікно, двері, трубу, паркан і т.д. і запропонувати дитині заповнити силует будиночка.

 

      10. "Збери крапельки в склянку"

 У намальовану форму склянки викладати крапельки - ґудзики, примовляючи: у синю склянку я покладу синю крапельку, у червону склянку я покладу червону крапельку й т.д.

 

       11. "День народження ляльки Каті".

 З картону виріжте тарілочки, запропонуйте дитині розкласти на тарілочки цукерки - ґудзики для частування ляльок.

 

      12. "Піймай мишку за хвостик".

 Треба вирізати з різнобарвного картону силуети мишок, приготувати мотузочки такого ж кольору. Запропонуйте дитині підібрати мишкам хвостики.

 

      13. "Чарівний мішечок".

 Зшийте мішечок з гарної тканини, можна прикрасити аплікацією або вишивкою. У мішечок покладіть різні предмети й іграшки, наприклад: кубик, шишка, м'яч, лялька, ґудзик і т.д. Дитина опускає руку в мішок і на дотик визначає, який предмет вона взяла у руку.

 

     

 14. "Водичка, водичка..."

 Ігри з водою дуже подобаються дітям, вони з величезним задоволенням плюхаються в ній руками, пускають кораблики, опускають камінці, кришки й т.д. Можна запропонувати дитині наливати воду в склянки або пляшки однакового розміру. В одну склянку налити небагато води, у другу половину, у третю - повну склянку.

 

       15. "Учимося, граючи!"

Розсипте на килимі або столі мушлі, шишки, камінці. Запропонуйте обслідувати руками, покатати між долонями, розглянути, прикласти до щоки, постукати по столі, постукати камінчиком об камінчик і т.д.

 

 - Розсортувати по баночках;

 - Розсортувати по розміру;

 - Помістити камінці в пляшку й пошарудіти ними й т.д.

 

        16. "Котиться кулька..."

 

 - Покатати кульку між долонями.

 - Розкласти кульки в відра по розміру, кольору.

 - Розглянути кульки під лупою.

 - Покатати кульки по столу, підлозі, тарілочці.

 - Прокотити кульку дитині, а дитина нехай спробує прокотити вам.

 

        17. "Угадай на смак"

Приготуйте на тарілочці шматочки овочів і фруктів, наприклад: огірок, помідор, яблуко, цибуля, часник і т.д. Дитина із закритими очами розжовує який-небудь шматочок і повинна визначити, що вона їсть. Можна запропонувати спробувати дитині на смак ложку солоної, солодкої, кислої води.

 

       18. "Сніжна королева"

 Дістаньте з холодильника два кубики льоду, один дайте дитині, другий собі. Запропонуйте розтопити лід теплом рук. Опустіть лід у склянку з холодною й гарячою водою й поспостерігайте, що відбувається з льодом.

Просмотров: 154 | Добавил: бредпит | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Статистика

Друзья сайта

География сайта

Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

ПОГОДА

Психология

Архив записей

Copyright MyCorp © 2018