Дошкільний навчальний заклад ясла-садок №18 "Росинка"
Воскресенье, 19.08.2018, 18:16



Приветствую Вас Гость | RSS
[ Главная ] [ Регистрация ] [ Вход ]
Форма входа

Меню сайта

Наш опрос
Оцените работу воспитателя.
Всего ответов: 123

Новости дня

Статистика

Онлайн всего: 1
Левых: 1
В теме: 0

Главная » 2018 » Март » 19 » На порозі «Нової української школи»
19:01
На порозі «Нової української школи»

Сучасний учень заучує матеріал, щоб скласти екзамен і забути його. Тому в українському суспільстві виникла потреба змінити підходи до навчання молодого покоління. Над проектом «Нової школи» почали працювати три роки тому. Кабмін ухвалив його усередині грудня 2016р. Концепція «Нової української школи» — це свого роду програма нововведень до середньої освіти у державі, яка має за мету змінити підхід вчителів до навчання учнів, а з самих дітей зробити не стільки «знаючих», скільки «думаючих» громадян.

Мета Концепції «Нової української школи»:

  • розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб,
  • формування загальнолюдських цінностей,
  • підтримка життєвого оптимізму,
  • розвиток самостійності,
  • плекання творчості й допитливості.

Навчання починатиметься, як правило з 6 років. Діти з особливими потребами зможуть вступати до школи у віці фізичної готовності. Тривалість перебування в початковій школі таких дітей можна буде подовжити з доповненням корекційно-розвивального складника. Навчання буде організовано за єдиним стандартом без запровадження предметів із поглибленим рівнем (не буде відбору).

Стандарт нової української школи передбачає:

  • поділ початкової освіти на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи;
    • Перший цикл початкової освіти допоможе учневі звикнути до шкільного життя.
    • Навчальний матеріал буде інтегровано в змісті споріднених предметів або введено до складу предметів у вигляді модулів.
    • Обсяг домашніх завдань буде обмежено.
    • У першому циклі (1–2 класи) буде переважати ігрова діяльність, у другому циклі (3–4 класи) буде формуватися почуття відповідальності та самостійності.
  • загальні та конкретні очікувані результати навчання (частина предметів у другому циклі передбачатиме оцінювання. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти буде здійснюватися лише для моніторингу освітньої діяльності закладів.);
  • проведення динамічної перерви між другою і третьою академічними годинами у вигляді рухливих ігор, іншої фізичної активності дітей;
  • 20 % резервного часу у навчальних програмах з усіх предметів і курсів, який учитель може використовувати на свій розсуд;
  • наприкінці кожної чверті корекційно-рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у навчальних досягненнях учнів;
  • вибір змісту і форм організації навчально-пізнавальної практики навчальний заклад визначає самостійно.

Кожна освітня галузь буде мати свій індекс у таблиці державних вимог до обов’язкових результатів навчання. Наприклад: математична (МАО), природнича (ПРО), мовно-літературна (МОВ) та ін.

Навчальні предмети і курси:

  • Українська мова
  • Математика
  • «Я досліджую світ» (інтегрований курс)
  • Іноземна мова
  • Мистецтво
  • Фізична культура

Навчальні програми предметів або курсів створюють учителі – самостійно або об’єднавшись у спільноти/ мережі, на основі безпосередньо Стандарту початкової освіти або за зразком Модельної навчальної програми:

  • Розробляється експертною спільнотою, затверджується МОН.
  • Містить підходи до інтеграції та впорядкування змісту навчальних предметів або ж курсів відповідно до КОРів (конкретних очікуваних результатів), а також види навчальної діяльності та засоби оцінювання досягнень учнів.
  • Це – зразок, за яким вчителі створюють свої навчальні програми. Модельна програма наразі створюється вчителями-практиками, які готуються до пілотування Стандарту.

Що повинен вміти робити вчитель, щоб якісно організувати навчально-виховний процес за новим Державним стандартом початкової загальної освіти?

  1. Знати і розуміти вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти.
  2. Опрацювати і використовувати на практиці методики, які дозволяють реалізувати інтегрований, діяльнісний та компетентнісний підходи.
  3. Уміти складати власну навчальну програму, якісно заповнювати резервні години типових навчальних програм.
  4. Створювати комфортне освітнє середовище для учнів класу та ефективно його застосовувати.

«Я досліджую світ» (інтегрований курс)

Інтегроване навчання засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через призму цілісної картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.

  • Упродовж навчального року можна опрацювати з учнями 35 тем (за кількістю навчальних тижнів).
  • Виконуючи цікаві завдання та вправи, діти не лише опанують програмовий матеріал, а й розширюють свої уявлення про різні сфери життєдіяльності людини.
  • Такий підхід сприятиме розвитку аналітичних та синтетичних мисленнєвих навичок школярів і формуванню в них більш цілісного уявлення про світ.
  • Кожен день варто присвятити розкриттю певної мікротеми у межах загальної теми тижня. Залежно від рівня навчальних можливостей учнів класу, матеріально-технічного і методичного забезпечення школи та її бібліотечних фондів роботу можна спланувати по-різному.

Тема першого тижня розкривається через мікротеми:

  • 1-ий день – Знайомтесь – це я! (Чому кожний з нас неповторний?)
  • 2-ий день – Однокласники, нумо дружити (Як слід взаємодіяти, щоб здружитись?)
  • 3-ій день – Наша класна кімната (За яких умов мені, як школяреві, буде комфортно?)
  • 4-ий день – Конституція класу (Яких правил дотримуватись, щоб підтримувати дружні/товариські стосунки з однокласникам?)
  • 5-ий день – Ми – частина шкільної сім’ї (З ким ми взаємодіємо як школярі?)

Передбачається, що першокласники отримають інтегрований підручник у декількох частинах (1 на місяць), сторінки якого будуть відображати зміст певних мікротем інтегрованих навчальних днів у межах загальної теми тижня. Планується забезпечити учнів навчальним зошитом, як логічним доповненням до інтегрованого підручника, а також робочими зошитами (збірниками завдань і вправ) з навчання грамоти та математики.

Вперше суспільство отримало притомний, написаний нормальною живою мовою документ. Він пояснює, навіщо нам взагалі освіта, як ми будемо її будувати, чому вчити, кого, як бачити результат. Ще попереду дуже багато роботи. Однак оновлені програми для початкових класів – однозначно крок вперед, який вселяє оптимізм.

 

 

Що конкретно зміниться?

Першокласникам не задаватимуть домашні завдання, учні другого класу витрачатимуть на них не більше 45 хвилин, третього 1 годину 10 хвилин, четвертого — максимум півтори години. Навіть більше, вчителі не задаватимуть домашні завдання з додаткових підручників і посібників, а також на час канікул і вихідних.

Також першокласникам не ставитимуть оцінки. А в другому-четвертому класі оцінювати учнів будуть лише з кількох дисциплін – українська мова і література, математика і природознавство. З інших предметів можна буде оцінити учня усно, а також буде варіант висловити вербальну характеристику знань і умінь учня. Тільки якщо це дозволить педагогічна рада. Попри те, що школи самі можуть визначити системи оцінювання, у кінці семестру вони все одно мають виставити оцінки по 12-бальній системі.

Будуть скасовані дзвінки на уроки, а парти стоятимуть кругом або буквою «П», а не в три ряди, як було ще з радянських часів. Предмети будуть інтегрованими, тобто об’єднуватимуться навколо цікавих для дитини тем і проблем. Багато занять відбуватимуться в ігровій формі, що допоможе краще концентрувати увагу дітей. До того ж, буде зроблений акцент на індивідуальних особливостях кожного учня.

 

Але ж діти можуть так розслабитися, що закинуть на навчання?

Ні. Експерт аналітичного центру CEDOS Ірина Когут пояснює, що в новому стандарті навчання збережені всі базові знання. Дітей навчатимуть виконувати математичні операції, відмінювати слова і складати з них речення. Однак спочатку все це проходитимуть на практиці, а вже потім будуть закріплювати отримані знання в теорії. Учні також працюватимуть у групах і створюватимуть спільні проекти.

Це точно допоможе дітям?

Так, навчання стане ефективним, адже буде зрозумілішим для дітей. Навіть більше, теми для викладання вибиратимуть як учитель, так і самі учні. На уроках вони зможуть обговорювати улюблені мультфільми й на їх основі робити завдання. Наприклад, написати лист герою мультика або обчислити час його подорожей тощо. Дітям буде набагато цікавіше отримувати знання на основі своїх улюблених сюжетів, ніж зі стандартних програм.

Будуть нові підручники?

Ні, залишаються старі. Вони і далі будуть джерелом інформації, але не основним.

Вчителі готові?

Так, вчителі пілотних проектів пройшли спеціальну підготовку. Міністерство освіти провело кілька тренінгів підготовки для викладачів в експериментальних класах.

«Педагогів навчали формувати теми, які вони розбиратимуть з учнями. А також працювати з онлайн-платформою міністерства, яка допоможе конструювати уроки як LEGO. Поки платформу не запустили офіційно, але це буде як віртуальна вчительська з методичками і добірками матеріалів», – ділиться Лідія Андрушко, заступник директора львівської школи “Світанок”.

Які предмети вивчатимуть першокласники?

Буде створений курс «Я пізнаю світ», в який інтегрують сім навчальних дисциплін: математична, природознавча, технологічна, інформативна, мовно-літературна, суспільно-історична й соціальна.

Окремими предметами будуть іноземна мова, фізкультура й мистецтво.

Щось іще зміниться?

Так, зміни торкнуться не лише навчальної частини. Вчителі розвиватимуть різні грані особистості дитини. Наприклад, свободу і незалежність. Діти зможуть сперечатися з учителем, висловлювати свою думку і їх за це не сваритимуть. Також будуть створені безпечні умови для фізичного і психоемоційного розвитку дітей.

Просмотров: 28 | Добавил: бредпит | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Статистика

Друзья сайта

География сайта

Календарь
«  Март 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

ПОГОДА

Психология

Архив записей

Copyright MyCorp © 2018