Дошкільний навчальний заклад ясла-садок №18 "Росинка"
Среда, 18.09.2019, 21:39



Приветствую Вас Гость | RSS
[ Главная ] [ Фізкультурно-оздоровча робота ] [ Регистрация ] [ Вход ]
Форма входа

Меню сайта

Наш опрос
Оцените работу воспитателя.
Всего ответов: 128

Новости дня

Статистика

Онлайн всего: 1
Левых: 1
В теме: 0

             

Ігри з дітьми влітку

 

Ігри з батьками - це невід'ємна частина розвитку дітей. Це і зміцнення здоров'я, і ​​гарний настрій. Спільні ігри зближують батьків і дітей. Ваша дитина буде в захваті, коли побачить серйозного тата, весело грається з м'ячем. Для дошкільника «гра - єдиний спосіб звільнитися від ролі дитини, залишаючись дитиною». Для дорослого - «єдиний спосіб стати знову дитиною, залишаючись дорослим».

Вирушаючи на відпочинок з дітьми за місто, з компанією, на забувайте взяти з собою необхідні атрибути для гри, це можуть бути м'ячі, ракетки, а також багато іншого, на що вистачить фантазії.

У що ж можна пограти з дитиною, щоб це доставило радість вам і вашим дітям? Вибирайте ті ігри, які доступні вашій дитині. Враховуйте, що у дітей швидко пропаде захоплення, якщо вони не відчувають радість перемоги. Згадайте ігри, в які ви грали в дитинстві, навчіть цим іграм свою дитину. Це принесе величезне задоволення і йому, і вам, спогади дитинства дуже приємні! Попросіть дитину познайомити вас з іграми, в які він грає в дитячому саду зі своїми однолітками. Будьте уважним слухачем, адже це найцінніші хвилини вашого спілкування. Крім відмінного настрою гри сприяють поліпшенню взаємин в сім'ї, зближують дітей і батьків. Пропонуємо вам деякий перелік ігор, які ви можете використовувати з дітьми під час літнього відпочинку.

Ігри з м'ячем

«Їстівне - неїстівне» Це одна з найдавніших ігор. Її правила досить прості. Гравці стоять в ряд, провідний кидає м'яч по черзі кожному з гравців, при цьому вимовляє якесь слово. Якщо слово «їстівне», гравець повинен зловити м'яч, якщо «неїстівне» - відштовхнути. Якщо гравець помиляється, то він міняється місцями з ведучим.

«Назви тварина» Можна використовувати різну класифікацію предметів (міста, імена, фрукти, овочі і т. Д.). Гравці встають по колу і починають передавати м'яч один одному, називаючи слово. Гравець, який не може швидко назвати слово, вибуває з гри. Граючи в таку гру, ви розширюєте кругозір і словниковий запас своєї дитини.

«Дожени м'яч» Якщо у вас на відпочинку виявилося два м'ячі, можна пограти в цю гру. Правила дуже прості. Гравці передають по команді м'яч один одному, намагаючись, щоб один м'яч не наздогнав інший.

«Проскачі з м'ячем» (гра-естафета) Гравці діляться на дві команди. У кожної команди по м'ячу. Поставте першими в команді дітей. Визначте місце, до якого необхідно «доскакати». За командою гравці починають стрибати з м'ячем, який затиснутий між колінами. Виграє команда, яка швидше впоралася із завданням, не впустивши м'яч.

 

«Вишибали» Гравці діляться на дві команди. Одна команда встає посередині, інша команда з м'ячем встає з двох сторін. Команда з м'ячем намагається потрапити м'ячем, «вибити» гравців з центру. Потім команди міняються місцями.

 

 

 

 

 

 

Ігри з дитиною влітку.

 

Тепла літня погода - відмінний привід пограти з дитиною. А чи замислювалися ви, що самі звичайні літні ігри - наприклад, догонялки або стрибання на скакалці - допомагають розвивати корисні фізичні навички, такі як зорово-моторна координація, велика і дрібна моторика? Так що беріть пару пляшок води, намажте дитини кремом від засмаги і вперед!

У цій статті ми розглянемо гри для дітей 3-5 років.

1. Катання на велосипеді

 

Катання на дво- або триколісному велосипеді розвиває велику моторику і зорово-моторну координацію. Крім того, це веселе і рухливе заняття.

Якщо дитина не вміє кататися на велосипеді, для початку переконайтеся, що велосипед йому підходить за віком та розміром. Обов'язково надіньте на дитину захист і розкажіть про основні правила безпеки.

 

2. Гра в м'яч

 

Гра в м'яч розвиває найрізноманітніші навички - незалежно від того, кидає дитина м'яч, ловить або штовхає його.

Зазвичай до п'яти років діти не дуже добре вміють кидати і ловити м'яч. Для цього необхідно мати хорошу зорово-моторну координацію. Однак ніколи не рано починати вчитися. Використовуйте м'ячі різних розмірів, ловите і кидайте м'яч по черзі. Не використовуйте важкі м'ячі. Починайте з невеликої відстані, потім поступово його збільшуйте.

При пінаніе м'яча також корисно буде використовувати м'ячі різних розмірів і ступенів надути. Нехай дитина вчиться штовхати, як правою, так і лівою ногою. Повчіть дитини також вести м'яч.

 

3. Мильні бульбашки

 

Здавалося б, що може бути простіше! Однак надування мильних бульбашок не таке вже просте заняття для маленьких дітей. Потрібно навчитися правильно складати губи і дути в потрібному напрямку. Зазвичай цьому вчаться у віці від 3 років. Також непростим завданням може виявитися тримання пляшечки і палички для надування. Так що починайте потихеньку. До речі, не забувайте, що бульбашки можна надувати не тільки спеціальною паличкою або соломинкою, але і за допомогою невеликих пластикових баночок, йоржиків, мухобоек з дірочками. Спочатку продемонструйте, малюкові, як це «пристрій» працює, потім допоможіть повторити самостійно.

 

4. Обруч.

 

Навіть для деяких дорослих використання обруча за його прямим призначенням - справа непроста, так що чого вже тут говорити про маленьку дитину. Але ж існує і безліч інших ігор з обручем! Наприклад: - Покладіть обруч на підлогу і закидайте в нього що-небудь; - Запропонуйте малюкові використовувати обруч як кермо - і подивіться, яку гру він придумає! - Розкладіть кілька обручів на підлозі і запропонуйте малюкові пострибати в них різними способами; - Поставте кілька обручів на ребро, нехай малюк проповзе всередині них як по тунелю.

 

5. Малювання крейдою.

 

Малювати подвійно веселіше на вулиці. Беріть набір крейди і вирушайте малювати на асфальті. Це можуть бути як звичайні картинки, так і класики або інші розмітки для ігор.

 

6. Прогулянка.

 

Де б це не було - прогулянка по вашому кварталу, в парку або саду - ходьба і біг розвивають м'язи ніг і насичують кров киснем. Якщо є така можливість, нехай дитина походить босоніж. Це буде незвичайний почуттєвий досвід - будь то трава, пісок або просто дорога.

Навіть саму звичайну прогулянку у дворі можна зробити захоплюючою: вдаючи, що ви - літаки або машини, а може і зовсім - риби, що пливуть в море!

 

7. Скакалка.

 

Стрибати на скакалці діти вчаться десь в 5-6 років, але це ще не означає, що не можна все одно спробувати повчитися! Почніть з найпростішого - звичайних стрибків. Діти люблять стрибати через тріщини в асфальті, камені, калюжі. Відпрацювавши цю навичку, можна починати стрибати через скакалку. Для початку просто покладіть її на підлогу і дайте дитині через неї кілька разів перестрибнути. Потім починайте скакалку трохи піднімати - тільки обережно, не піднімайте її занадто високо. Потім перекидаєте скакалку над головою і давайте малюкові її просто переступити, поступово підвищуючи швидкість.

 

 

«Ігри з дітьми на відпочинку

 в літній період»

 

Ігри з батьками - це невід'ємна частина розвитку дітей. Це і зміцнення здоров'я, і ​​гарний настрій. Спільні ігри зближують батьків і дітей. Ваша дитина буде в захваті, коли побачить серйозного тата, весело грається з м'ячем. Для дошкільника «гра - єдиний спосіб звільнитися від ролі дитини, залишаючись дитиною». Для дорослого - «єдиний спосіб стати знову дитиною, залишаючись дорослим».

Вирушаючи на відпочинок з дітьми за місто, з компанією, на забувайте взяти з собою необхідні атрибути для гри, це можуть бути м'ячі, ракетки, а також багато іншого, на що вистачить фантазії.

У що ж можна пограти з дитиною, щоб це доставило радість вам і вашим дітям? Вибирайте ті ігри, які доступні вашій дитині. Враховуйте, що у дітей швидко пропаде захоплення, якщо вони не відчувають радість перемоги. Згадайте ігри, в які ви грали в дитинстві, навчіть цим іграм свою дитину. Це принесе величезне задоволення і йому, і вам, спогади дитинства дуже приємні! Попросіть дитину познайомити вас з іграми, в які він грає в дитячому саду зі своїми однолітками. Будьте уважним слухачем, адже це найцінніші хвилини вашого спілкування. Крім відмінного настрою гри сприяють поліпшенню взаємин в сім'ї, зближують дітей і батьків. Пропонуємо вам деякий перелік ігор, які ви можете використовувати з дітьми під час літнього відпочинку.

Ігри з м'ячем

«Їстівне - неїстівне»

Це одна з найдавніших ігор. Її правила досить прості. Гравці стоять в ряд, провідний кидає м'яч по черзі кожному з гравців, при цьому вимовляє якесь слово. Якщо слово «їстівне», гравець повинен зловити м'яч, якщо «неїстівне» - відштовхнути. Якщо гравець помиляється, то він міняється місцями з ведучим.

«Назви тварина»

Можна використовувати різну класифікацію предметів (міста, імена, фрукти, овочі і т. Д.). Гравці встають по колу і починають передавати м'яч один одному, називаючи слово. Гравець, який не може швидко назвати слово, вибуває з гри. Граючи в таку гру, ви розширюєте кругозір і словниковий запас своєї дитини.

«Дожени м'яч»

Якщо у вас на відпочинку виявилося два м'ячі, можна пограти в цю гру. Правила дуже прості. Гравці передають по команді м'яч один одному, намагаючись, щоб один м'яч не наздогнав інший.

«Проскачі з м'ячем» (гра-естафета)

Гравці діляться на дві команди. У кожної команди по м'ячу. Поставте першими в команді дітей. Визначте місце, до якого необхідно «доскакати». За командою гравці починають стрибати з м'ячем, який затиснутий між колінами. Виграє команда, яка швидше впоралася із завданням, не впустивши м'яч.

«Вишибали»

Гравці діляться на дві команди. Одна команда встає посередині, інша команда з м'ячем встає з двох сторін. Команда з м'ячем намагається потрапити м'ячем, «вибити» гравців з центру. Потім команди міняються місцями.

Це зовсім невеликий перелік ігор з м'ячем, які ви можете провести з дітьми на відпочинку. Фантазуйте, придумуйте свої ігри, і вам забезпечено гарний настрій.

Також можна використовувати і багато іншого для спільних ігор. Якщо ви відпочиваєте в лісі, подивіться навколо, напевно ви знайдете там шишки. Влаштуйте змагання. «Хто більше збере шишок». Проведіть гру «Найспритніша». Знайдіть пеньок і поставте на нього пластикову пляшку. А тепер постарайтеся збити її шишкою на відстані. Використовуйте для ігор жолуді, камінчики, гілочки, фантазуйте разом з дітьми.

Познайомте дітей з російськими народними іграми: «Горілки», «Купа мала». Згадайте ігри в які грали самі в дитинстві: «Садівник», «Барви», «Бабуся, нитки заплуталися», «Жмурки». Ваша дитина буде в захваті, а ви знову опинитеся в дитинстві. Чудовий настрій забезпечено і вам, і вашій дитині.

Бажаємо вам гарного сімейного відпочинку!

«Організація прогулянок влітку»


Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогулянки, які організовують на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи. Активна діяльність на про¬гулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги, спо-стереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває їхні рухи, сприяє фізичному розвитку, підвищує життєвий тонус. Тому в літній період слід забезпечити максимальну тривалість що¬денного перебування дітей на свіжому повітрі.


Прогулянку здійснюють за будь-якої погоди за виключенням тих випадків, коли склалися небезпечні умови для її проведення. Літня прогулянка особливо важлива, тому що зі зменшенням на¬вчального навантаження діти мають більше часу для самостійної діяльності. З'являється можливість пограти в улюблені ігри, ви¬користовуючи обладнання майданчиків, виносні іграшки та по¬сібники; проявити свою ініціативу та творчі здібності.


Щоб зробити прогулянку цікавою та змістовною, вихователь має ретельно спланувати її. Правильна організація прогулянки передбачає зміну різних видів діяльності (гра, праця, спостереження тощо) та забезпечення оптимального рухового режиму.


Прогулянки розширюють можливості індивідуальної роботи вихователя з дітьми. Малорухливих дітей слід активізувати, залу¬чати до діяльності, яка сприяє підвищенню інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах виконання рухів, якими дитина володіє гірше. Активних і рухливих дітей слід залучати до діяльності, яка передбачає точні рухи, увагу та стриманість. Але завжди треба враховувати особистий інтерес дитини до певних ігор та вправ.


Улітку бажано широко використовувати спортивні ігри та вправи: елементи гри в бадмінтон, настільний теніс, городки, волейбол, футбол, катання на велосипеді, самокаті тощо.


Пішохідні прогулянки за межі дошкільного закладу
Теплий період року сприяє організації з дітьми пішохідних прогулянок за межі дитячого садка. Правильно організовані пішохідні прогулянки в поле, ліс, парк, сквер допомагають удо¬сконалювати рухові навички та підвищувати витривалість дітей дошкільного віку. Для вихованців молодшої групи прогулянки в один кінець мають тривати 15-20 хвилин, для середньої — 20- 25 хвилин, а для старшої — 30-40 хвилин. Щоб запобігти перевтомі, потрібно зупинятися для відпочинку на 2-3 хвилини через кожні 10 хвилин руху. Під час таких прогулянок діти мають змогу закріпити й удосконалити рухові вміння та навички в природних умовах: піднятися на гірку й збігти з неї, пройти по дереву, яке лежить, по м'якому сипучому піску, перестрибнути з каменя на камінь тощо. У них розвивається спритність, швидкість, витривалість тощо.


                                             Спортивно-туристичні походи


Одним із напрямів роботи з фізичного виховання дошкільни¬ків улітку є організація спортивно-туристичної роботи. Спортив¬но-туристичні походи проводять за участю батьків, використову¬ючи туристичне спорядження. У поході діти можуть у природних умовах удосконалювати навички, набуті в різних життєвих ситуаціях, вправлятися в подоланні перешкод, орієнтуванні на місцевості. Під час переходу до місця стоянки дітям можна давати певні завдання, які потребують виконання основних рухів: різних видів ходьби й бігу, стрибків, лазіння, вправ на рівновагу тощо. На кін¬цевому пункті влаштовують короткий відпочинок з ігровими заба¬вами та сюрпризами, а потім можна організувати активну рухову діяльність із використанням природних перешкод, ігор-естафет, різноманітних змагань сімейних команд тощо.

Дотримання безпеки на пргулянці

Ефективність прогулянки повністю залежить від вихователя. Його досвід і знання мають бути спрямовані на максимальне вико­ристання благодійного впливу природи на здоров'я дитини, а також на попередження всіх небезпек, пов'язаних із сезонними змінами в природі.

Улітку в спекотні дні ліпше організовувати ігри в затіненій зо­ні, де сонячні промені розсіяні. Діти обов'язково мають бути в голов­них уборах. Сонячні ванни проводять строго дозовано під наглядом медичних працівників з урахуванням індивідуальної чутливості дітей до сонця, особливостей стану їхнього здоров'я.

Під час рухової активності в ор­ганізмі людини підвищується тепло­утворення. Якщо ж температура пові­тря перевищує рекомендовані межі то процес тепловіддачі організмом утруднюється, що призводить до пе­регрівання, порушення теплової рів­новаги. Усе це може сприяти погір­шенню функціонування фізіологіч­них систем, яке не лише знижуєефективність діяльності, але й негативно впливає на здоров’я дитини, сприяє застудним захворюванням. Тому в умовах спекотного клімату при температурі +30 С і вище прогулянку в першій половині дня доцільно перенести на більш ранній час, а діяльність, яку передбачали органі­зувати на майданчику, з деякими змінами можна провести й у примі­щенні. Під час колективних бесід, спостережень чи пояснень не ре­комендується ставити дітей обличчям до сонця, бо це негативно впливає на зір і розсіює увагу.

На прогулянці потрібно строго дотримуватися питного режи­му, особливо в спекотні дні. Адже підвищена рухова активність та висока температура повітря сприяють зневодненню організму.

Зимові ігри з дітьми

 

Наближаються новорічні канікули. Взимку можна придумати багато розваг з дітьми зовсім недалеко від вашого будинку!

Коли ми ходимо на роботу, а діти в школу, чи так часто ми можемо собі дозволити просто піти погуляти і подихати свіжим повітрям, покататися на лижах, ковзанах або з гірок на санках і Ледянка, зліпити снігову бабу або цілу фортецю, щоб пограти в сніжки .
А якщо на вулиці погана погода і виходити зовсім не хочеться, можна придумати багато ігор і занять вдома. Головне - не забувайте, що час, проведений з нашими дітьми, одне із самих чарівних в житті.

Ось кілька прикладів цікавого проведення часу:


Робимо своїми руками: 

Сніговий ліхтар
Скачуємо 8-10 невеликих снігових куль і розкладаємо по колу. Чим ширше коло, тим більше буде ліхтар. Прибираємо одну грудку з кола, щоб залишити отвір для майбутньої свічки. Починаємо будувати другий ряд, встановлюючи його, трохи зменшуючи діаметр кола. У результаті у нас повинна вийти пірамідка. Запалюємо свічку-таблетку і ставимо її в ліхтар через отвір в нижньому ряду. Ви можете експериментувати і створювати ліхтарі власного дизайну. Виходить дуже красиво і таємниче! Єдина умова - робити це потрібно, коли стемніє. 

Крижаний ліхтар
Діти будуть у захваті, якщо ви допоможете їм зробити крижаний ліхтар. Все дуже просто. Наполовину заповнюємо водою невелику пластикову ємність, кладемо в неї хвою, шишки або якісь новорічні прикраси. Беремо ємність поменше і ставимо посередині (щоб вона не спливала, можна покласти в неї що-небудь важке). Виставляємо вийшла конструкцію за вікно і чекаємо, поки вода замерзне. Акуратно дістаємо маленьку ємність і ставимо в утворилося простір свічку.

Ігри на природі:

Гонки на санках
Вибираємо невелику гірку і влаштовуємо змагання - хто приїде вниз швидше. Можна поділитися на команди, зробити кілька заїздів і етапів. Переможцям можна вручити саморобні дипломи, а всіх учасників напоїти чаєм з бутербродами.

Метання сніжок
Встановлюємо кілька кошиків різного розміру, відходимо на строго певну відстань (в залежності від віку дітей) і дивимося, хто більше сніжків в них закине. Можна поділитися на команди і встановити систему нарахування балів. Переможці отримують призи - цукерки, мандарини і почесні саморобні дипломи!

Веселе будівництво

Під час зимової сімейної прогулянки як обійтися без сніговика? І не біда, якщо ви не прихопили для нього ніс-морквину. Чи у вас не традиційного відерця, щоб надіти її на голову вашого творіння. Не бійтеся фантазувати. Долучайте до творчого процесу дітей. Це сприяє розвитку в них образного мислення.

Та й, знову ж таки, це весело. Носом може стати бурулька, знята з ганочка сусіднього будинку. Будь-які камінчики або кришки з-під пластикових пляшок – очима. Замість відерця можна спорудити на голові у сніговика ультрамодну зачіску з ялинових гілок.

Або ж хвацько насунути йому чию-небудь лижну шапочку. Доповнити костюм шарфом, сонцезахисними окулярами, лижами або ковзанами замість мітли і т. п. Грона калини або горобини замінять вашим сніговикові завзяту посмішку. І не забудьте зафіксувати цей шедевр сімейного творчості на пам'ять. Адже, як відомо, у сніговиків життя - ох, яке коротке.

 Загартовування дитини влітку

Загартовування — один з важливих методів збереження здоров’я дітей. Його проводять з метою пристосування організму до різноманітних впливів зовнішнього середовища. Підґрунтям загартовування є принцип тренування нервових закінчень та кровоносних судин шкіри, слизових оболонок і через них — кровоносних судин та нервової системи. Загартовування передбачає використання водних процедур, сонячних та повітряних ванн у поєднанні із заняттями фізкультурою. Призначаючи ці процедури, необхідно враховувати вік дитини, стан її здоров’я, перенесені раніше захворювання. Правильно загартовувати дитину — означає правильно її виховувати. Загартовування треба починати з раннього віку та продовжувати систематично, безперервно протягом багатьох років, усього життя.

Методи загартовування залежать від індивідуальних особливостей дитини, проте всі повинні виконувати такі правила:

- уникати сильних подразників — тривалої дії холодної води, надто низької температури повітря, перегрівання на сонці;

- поступово та рівномірно підсилювати дію загартовувальних чинників.

Найбільш м’яка процедура — обтирання. Спочатку протягом 1—2 тижнів шкіру дитини розтирають сухою м’якою вовняною тканиною, щоб вона трохи порожевіла. Після цього переходять до вологих обтирань тканиною, змоченою водою температури 38 — 40 °С. Обтирання проводять у напрямку від периферії до центру. Обтирають шию, потім груди, руки, ноги, живіт, спину. Всі рухи роблять у напрямку до пупка, а на спині — до хребта. Протягом однієї процедури треба обтерти тіло дитини 2 — 3 рази. Після закінчення обтирання слід розтерти шкіру сухим рушником до появи приємного тепла. Тривалість процедури спочатку становить 1 —2 хв, пізніше — до 3 —5 хв. Початкова температура води — 38—40°С, у подальшому її знижують до 26—24°С.

Дітям молодшого віку більше подобається обтирання грубим рушником, змоченим у досить гарячій воді (38 — 40 °С). Неодмінною умовою проведення процедури повинно бути збереження у ванній кімнаті прохолодної температури повітря, аби дитина відчула контраст температур, але без протягів. Під час проведення процедури дитину можна поставити у таз з теплою водою.

Обливання — інтенсивніша процедура. Починають його водою температури 36 — 34 °С, поступово знижуючи її під час наступних процедур до 24 — 22 °С. Загальне обливання краще проводити після повітряної ванни. Тривалість обливання — від 30 с до 2 хв. Обливати можна з глечика теплої пори року на повітрі, в холодну погоду — у ванні. Треба стежити, щоб вода рівномірно лилася по всьому тілу. Після закінчення процедури дитину слід обтерти до почервоніння шкіри. Перед процедурою тіло повинно бути сухим, теплим, але не спітнілим.

Вплив душу на організм сильніший, ніж обливання. Спочатку використовують воду температури 36 —37 °С, потім-температуру води знижують, як і під час обтирання та обливання. Тривалість процедури спочатку становить 0,5 —1хв,через 3—4 тижні — до 2хв.

Інтенсивніше діє контрастний душ, який є добрим засобом для тренування серцево-судинної та нервової систем, а також механізмів терморегуляції, підвищення несприйнятливості до інфекцій. Дитину спочатку ставлять під душ за температури води 38—39 °С на 1—2 хв, потім збільшують напір холодної води, знижуючи температуру води в душі до 24 — 22 °С (0,5 хв). Проводять 2—3 такі зміни. Вранці для стимулювання нервової системи процедуру закінчують прохолодною водою. Увечері для зняття збудження та кращого засинання процедуру закінчують гарячою водою. Не слід намагатися знизити температуру води нижче ніж до 20 —18 °С, тому що це призведе до перезбудження нервової системи, посилення діяльності надниркових залоз та виділення ними гормонів, різкої активізації захисно-пристосувальних реакцій, а за умови тривалого та систематичного застосування — до зриву адаптації (процесу пристосування організму до умов, що змінюються).

Хорошими засобами для загартовування дітей є «ходіння по воді» протягом 2 — 5 хв, а також гра з водою (місцева ручна ванна). Початкова температура води повинна бути 28 °С, поступово її знижують до кімнатної.

Відомо, що охолодження стоп може зумовити виразну рефлекторну реакцію з боку судин слизової оболонки верхніх дихальних шляхів, що призводить до послаблення її захисної функції. Як наслідок мікроорганізми, що завжди заселяють слизову оболонку носа, зіва і верхніх дихальних шляхів, починають посилено розмножуватися, виділяючи отруйні продукти обміну. Напевно, так і виникає простуда у разі переохолодження ніг. Місцеве загартовування стоп, носоглотки робить їх менш чутливими до охолодження, що допомагає уникнути цілої низки захворювань. Обмивання стоп слід робити щоденно, краще перед сном. Початкова температура води становить 20 °С, для дітей молодшого віку — 25 °С. Тривалість процедури — 10 — 20 с. Поступово температуру води знижують, а з часом користуються водою з-під крана. Привчивши дитину до таких процедур, обережно збільшують їх тривалість до 0,5 хв, а потім переходять до ножних ванн. Приймаючи ножні ванни, необхідно безперервно переступати з ноги на ногу. Це активізує кровообіг у судинах, підвищує загартовувальний ефект.

Можна використовувати контрастні ванни. Для цієї процедури готують два тази. В одному — вода температури 37 °С, в іншому — 20 °С. Спочатку тримають ноги у теплій воді (30 с), потім — у холодній (15 с). Після 2 — 3 таких змін ноги слід інтенсивно розтерти рушником до почервоніння. У подальшому температуру теплої води поступово підвищують до 42 °С, а холодної знижують до 15 °С.

Дітям молодшого віку та ослабленим краще починати з обтирання стоп трохи віджатою губкою або рушником, дотримуючи при цьому поступовості у зниженні температури води.

Полоскання горла холодною водою — також досить ефективна процедура місцевого загартовування. Її можна виконувати вранці під час умивання та ввечері перед сном. Починати полоскання слід водою температури 25 — 27 °С, знижуючи її щотижня на 1 °С. У подальшому можна полоскати горло водою із-під крана. Дія процедури посилиться, якщо у склянці води розчинити 1 десертну ложку кухонної або морської солі.

Найефективнішою формою загартовування є купання в річці, озері, морі. Тут все діє в комплексі — і свіже повітря, і сонце, і вода, й рухові вправи (плавання, пірнання). Купання головним чином відіграють роль оздоровчого засобу, проте у деяких випадках використовуються і як лікувальна процедура. Повторювані, правильно проведені, дозовані купання сприяють активізації обміну речовин, фагоцитозу, тренуванню механізмів терморегуляції, діяльності серцево-судинної й нейрогуморальної систем. Підвищується витривалість організму до мінливих чинників навколишнього середовища.

Особливо корисні морські купання. Солі, що містяться у морській воді, стимулюють рефлекторні реакції. Дитина вдихає морське повітря, збагачене озоном. Морські хвилі роблять своєрідний масаж тіла. У ослаблених дітей необхідно проводити попередню підготовку до морських купань у вигляді обтирання, обливання тіла морською водою, поступово знижуючи її температуру. Купання слід починати після відпочинку у затінку. Морські купання використовують для лікування рахіту, золотухи, у дітей із зниженим обміном речовин. Вони протипоказані у разі недостатності кровообігу, недокрів’я, гострих запальних захворювань. Переохолодження під час купання зумовлює погіршення самопочуття — виникає відчуття в’ялості, з’являється головний біль, може бути простуда. Купання рекомендують дітям віком понад 2 роки за температури води, що не нижча ніж 23 °С, а повітря — 25 °С. Тривалість купання спочатку становить 0,5 — 2 хв, поступово її збільшують до 20 хв. Купатися треба не раніше,ніж через 2год після прийому їжі.

Чудовою процедурою для дітей є плавання в басейні, особливо прохолодної пори року. Дуже корисні купання у відкритих та закритих басейнах з підігрітою до 24 — 26 °С морською водою.Басейни використовують для гідрокінезіотерапії, включаючи в комплекс терапії лікувальне плавання.

Плавання сприяє росту дитини та її пропорційному розвитку. Горизонтальне положення тіла під час плавання сприяє рівномірному переміщенню крові по судинах, що важливо для функціонування серцево-судинної системи. Безперервне чергування напруження і розслаблення створює умови для розвитку кістково-м’язової системи. Додаткова витрата зусилля на подолання опору води розвиває дихальний апарат та збільшує життєву ємкість легень. У дітей, схильних до ожиріння, під впливом м’язового навантаження поживні речовини не накопичуються у жировому депо, а перетворюються на енергію.

Під час плавання вода обмиває все тіло та очищає шкіру від продуктів виділення. Шкіра стає чистою, еластичною, гладенькою. Фахівці вважають, що оптимальним віком для навчання дитини плаванню є 5 —7 років. Навчати пізніше важче. А прищеплювати дитині любов до води необхідно з раннього віку.

Дуже корисне ходіння босоніж. Привчати до нього дитину треба поступово. Спочатку тривалість ходіння босоніж не повинна перевищувати 30 — 40 хв на день. Поступово її збільшують, поєднуючи з ігровими вправами, гімнастикою. Особливо корисно ходити по дрібних камінцях на березі моря, річки.

Повітряна ванна має м’якшу дію, ніж водні процедури. Повітряні ванни легко переносять навіть ослаблені та хворі діти. Дія повітряних ванн залежить від їх тривалості, температури повітря та площі оголеної поверхні тіла. Приймати повітряні ванни рекомендують на свіжому повітрі, бажано на березі річки або озера, серед зелених насаджень, де немає сильного вітру.

Рекомендують починати за температури, що не нижча ніж 21 °С. Тривалість першої процедури — 5 хв, щоденно її збільшують, доводячи до 2 год. Теплі повітряні ванни не обмежуються у часі, бо виявляють слабкий вплив.

Важко переоцінити користь сонячних ванн для здоров’я дитини. Сонце стимулює процеси обміну речовин, сприяє зміцненню нервової, серцево-судинної систем, підвищує

Статистика

Друзья сайта

География сайта

Календарь
«  Сентябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

ПОГОДА

Психология

Архив записей

Copyright MyCorp © 2019